مۊحتشم ٚ باغ

Wikipedia جي
(مسير عوضاؤدن باغ محتشم أجي)
مۊحتشم ٚ باغ
کۊللي ايطلاعات
بنا نؤع
مکان
ايداري منطقه
کيشور
صاب
مۊهم نۊکته‌ئن
رسمي واگۊدن
۱۹۰۹ ویرایش مقدار در Wikidata
أندازه‌ئن
پيلئکي
۱۵۷٬۴۰۰ متر مربع (fa) ترجمه[۲] ویرایش مقدار در Wikidata
فني جۊزئیات
بخشان
طراحي ؤ چأگۊدن
معماري سبک
باخي ايطلاعات
مۊختصات
Map

مۊحتشم ٚ باغ یا شأر ٚ پارک ايته پيله پارک گيلان ٚ رشت ٚ دۊرۊن ؤ رشت ٚ قديمي‌ترين پارک ايسه. أ پارک ٚ قدمت گه شأ گۊتن رشت ٚ أصلي پيله پارک ايسه قاجاري‌ئن ؤ ناصرالدين شاه قاجار ٚ زمات-أ واگرده.

کۊلافرنگي عمارت، مۊحتشم ٚ باغ ٚ دۊرۊن

پارک ٚ باره[دچينواچين]

صاب اصلی أ پارک اکبرخان بیگلار بئیگی بۊ که از زمینداران و پولدان درجیه یئک در دوران قاجار بو و حتا گمرکان شمال هم تو ایجاریه أ اقا نهابو. از قرار معلوم درخت کارین أ پارک و خیابان کئشئن اطراف اون و هتو چاگودن ائیته ساختمان تابستانی که بعدن معروف ببوسته به کۊلافرنگي عمارت همه و همه زیر نظر اکبر خان صورت بیگیفته.

أ پارک بعد از موردن اکبر خان به صورت ارثیه فارسه به اونه دختر از اون هم به اونه عموپسر فارسه به ئیسمه صادق خان اکبر محتشم الملک (سردار معتمد) و از أ موقع به بعد او پارک به باغ موحتشم معروفه ببوسته.

بعدن در زمان پهلوی آ پارک به جای بدهیهای مالیاتی به تصرف دولت در بامو و از اون به بعد به صورت پارک عمومیه رشت مورد استفاده اهالی و مردوم قرار بیگیفته.

بزرگی اولیه أ پارک چندین برابر الانه اونه ولی کم کم با بزرگا بوستنه شهر و خیابان کشی های پوشت سر هم از اونه وسعت کما بوسته.

تو آ سی ساله گذشته هم با ساختنه اوستانداری و شهر بازی او باغه میئن، باز هم پارک کوچیکترا بوست که البته تازگیان اوستانداری به ائیته جای دیگر مونتقلا ببوسته و قراره به جای او ساختمان اوستانداری کتابخانه ملی چاگوده ببه. اخره أ پارک هم ائیته گؤهررۊد نها که قبلنا اونه میئن ماهیگیری گودیدی که امروز به خاطر ان که اب های فاظلاب و اشغالان بیمارستانیه اونه میئن سرریز به کاملن غیر قابله ئیستیفادیه.

تاتايي‌ئن[دچينواچين]

سربس[دچينواچين]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ذکر شده در: سرور تحت شبکه نام‌های جغرافیایی. تاریخ انتشار: ۱۱ جۊن ۲۰۱۸. شناسه اطلاعات مکانی: 10748237.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ ۲٫۴ نشانی اینترنتی: http://fshiau.ac.ir/articles/memari94/85EC8FF03FFF.pdf.