کارگيرˇ گب:Fariborz.sepanta~glkwiki

Page contents not supported in other languages.
Wikipedia جي

روزبدهاد

تی خوجیر امأنه تبریک گونم. اگر ایشؤنه بوخؤنی بد نیه:

 ویکیپدیا جی     کومک و رانمايی     ويکی‌پديا سياستؤن

اینم جه نیویشتار گیلکی نیویشتن. تی خوجیر وانیویسؤنه رافا ایسأیم. خنابدون.


امی تؤوسنی جشنواره مئن شیركت بوكونید:

وانیویس(مقاله) چاكونین، پول هگیرین؛ امه شمره به ازای هر وانیویسی كی چاكونین مبلغ 1000 (هیزار) ریال هدیه هدئنیم. اگر شیمی وانیویسؤن 10 (ده، دأ) تأ ردأ گوده تینین شیمی دستمزده هگیرین، كی اونه... (دومباله) --AminSanaei

عشق ایجاد میکنیم :-) پول هم میدیم[دچينواچين]

سلام بر شما دوست عزیز

گفتید که اینجا بیشتر به گیلکی شرق گیلان هست که گفته شما درسته چونکه متاًسفانه دوستان دیگر ما از دیگر مناطق سرزمین کاسپین کمتر در اینجا فعالیت میکنن. ما هیچ تعصبی روی هیچ گویشی از زبان گیلکی نداریم و برای اثبات میتونید با گویش خودتون اینجا بنویسید و هر کمکی که خواستید دریغ نمیکنیم. در رابطه با پرداخت هدیه به ازای نوشتن مقاله هم باید بگم که این طرح به صورت قطعی اجرا میشه و شما هم میتونید در اون شرکت کنید و البته نظر شما دوست عزیز برای من محترمه و سعی هم میکنیم که به هر وسیله ای زبان مادریمون رو گسترش بدیم.

امیدوارم که شاهد فعالیتهای شما در اینجا باشیم. دوست دارم چند خطی به گویش خودتون بنویسید تا با هم بیشتر آشنا بشیم.--AminSanaei ‏۲۰ ژوئن ۲۰۰۸، ساعت ۱۴:۰۱ (UTC)

نه اين سايت رو من را ننداختم. ولي از وقتي راه افتاده توش فعال هستم. حالا براي چي ميخوايد؟ به نظر من راه انداختن بخش جداگانه اي براي گويش مازندراني يك كار بي فايده بود. اگر اونها هم همينجا فعاليت ميكردن به نتايج بهتري ميرسيديم.

شما اهل كدوم شهر هستيد. شما ميتونيد صفحه مخصوص گويش خودتون رو در اينجا داشته باشيد. من شما رو راهنمايي ميكنم.--AminSanaei ‏۲۱ ژوئن ۲۰۰۸، ساعت ۰۸:۵۷ (UTC)

من اصلاً مثل شما فکر نمیکنم. شما همون حرف فارسی زبانها رو میزنید که هی میگن زبان ما فارس نیست و "پارسیه"! و ما برای هر چیزی اسمی داریم و از این حرفها، در حالی که هر روز به کلمات عربی زبان فارسی اضافه میشه. بهتره که بجای خیال به واقعیت بچسبیم و از همین glk که الآن در اختیارمونه بهترین استفاده رو بکنیم و زبانمونو گسترش بدیم. اگر با این که صفحه اول به لاهیجانی باشه مخالفید، همین الآن مطالب صفحه اول رو به گویش خودتون ترجمه کنید و من اونا رو جایگزین میکنم. میخوام این تعصب رو کنار بذاریم و کمی به زبانمون کمک کنیم.

در ضمن من مقاله شما رو خوندم و استفاده کردم، شاید اشتباه از ما هم بوده که طوری به نظر رسیده که ما داریم تو سایت یکه تازی میکنیم اما ابداً اینطور نیست و میتونید با فعالیت تو سایت متوجه این موضوع بشید. در ضمن من با این مطلب که سر منشاً زبان گیلکی از کوهها هست با شما موافقم اما الآن به این زبان میگن گیلکی و اگر یک روز بگن دیلمی من هم میگم دیلمی، مهم اینه که ما زبان مادریمونو حفظ کنیم، شما به گویش خودتون و من به گویش خودم تا اینکه بتونیم گیلکی استاندارد یا کسپینی داشته باشیم. اصلاً من از همین الآن این طرح رو میدم که صفحه ای به اسم ایستاندارد گیلکی یا کسپینی زوان ایجاد کنیم و سعی کنیم از گویشهامون یه زبان معیار درست کنیم. البته من با اسم اول موافق ترم چونکه اسم جا افتاده تریه و به واقعیت نزدیکتر. نظر شما؟--AminSanaei ‏۲۱ ژوئن ۲۰۰۸، ساعت ۱۶:۱۶ (UTC)

پس همينجا شروع ميكينم. مطمئن باشيد كه ما ميتونيم يك زبان معيار گيلكي داشته باشيم كه از همه ي گويشهاي اون تشكيل شده، فقط از شما ميخوام كه فعلاً عجله نكنيد و با نوشتن به گويش خودتون، اون رو بيشتر معرفي و حفظ كنيد. حفظ گويش هر محلي نسبت به ايجاد زبان معيار در حال حاضر مهم تر هست. همونطور كه من در اينجا به لاهيجاني مينويسم و هيچ اشكالي نداره كه شم ابه گويش خودتون بنويسيد، حتي اگه من نفهمم. شروع .--AminSanaei ‏۲۲ ژوئن ۲۰۰۸، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)

بخشني كي ديرأ بؤ، مو كي نه ولي مو ني نقش دشتم. اي تقسيم بندي به پور گب بزه بوبؤ؛ با كسؤني ورگه [۱] مورسؤن مشورت بوبؤ. تو به عنوان ايته صاحب نظر چه نظري دأني؟--AminSanaei ‏۲۶ ژوئن ۲۰۰۸، ساعت ۱۱:۱۲ (UTC)

Your account will be renamed[دچينواچين]

‏۱۸ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۱:۴۳ (UTC)

‏۱۹ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۰۷:۳۸ (UTC)