أنزلي مؤل

Wikipedia جي
(مسير عوضاؤدن انزلی موج شکن أجي)
أنزلي مؤل
ايداري تخسيمان
کيشور
جؤرتر تخسيمان

أنزلي مؤل ايته مؤل ايسه گه گيلان ٚ أنزلي دۊرۊن نهأ.

قبل از ان که أنزلي مؤل چاگوده ببه، كانال مابين انزلی و غازيان مثله ایته خليج بو كه تجارتی كشتیان به منظور خاله گودن و بارگيری گودن و يا در امان مانستن از دريا امواج و طوفان به اویه پناه اوردیدی و در اسکلان پهلو گیفتیدی و يا روی ایته لنگر ایسادی. اما دريا امواج، تا داخل كانالا کوبسی و به شناوران که خلیج میئن ایسابود اسیب رساندی.

انزلی موج شکن

از اَ رو نياز به چاگودن موج شكن احساس بوستی ودر نتيجه قرارداد ا بنای عظيم كه از شاهكاران معماری در خو نوع ایسه در سال 1313 هجری قمری برابر 1895 ميلادی و 1274 شمسی بين دولت ايران و كومپانی (چاگودن راه انزلی - قزوين) منعقد ببوسته. موج شكن غازيان طول 750 متر و انزلی موج شكن 520 متر ایسه و كار ساختمان اون در سال 1914 ميلادی 1293 شمسی كاملاً توماما بو. به منظور چاگودن موج شكنان به طول 14 كيلومتر ایته راه اهین از كوهان پونل تالش تا انتهای غرب كپورچال خليج در مورداب كشيده ببو و سنگان، از كوهان پونل ایستخراج و پس از این که اوشانا تراشدی به اسكله كپورچال حمل کودیدی و از اویه كرجیان بوزرگ امرا كه وسيله قايقان موتوری يدك بستیدی. به موج شكنان محل چاگودن و ایداریه بندر تخليه بوستی. موج شكنان زير نظر دو نفر روسی مهندس به ایسمان علی اف و پلاناتوف چاگوده ببوسته و ا بنای عظيما تيرای چوبی رو كه در دريا كف به رديف بکوبستده، چاگوده ببوسته. از سال 1306 شمسی كه اداریه بندره تأسيسات، از شوروی به ايران تحويل ببوسته، اداره بندر و كشتيرانی در اونه تعمير و نگهداری ایقدام و در سال 1314 شمسی به منظور در امان مانستن موج شكنان از امواج دريا ضربان، مكعب های بوتونی که الان اویه نهاده در موج شكنان جلو و اطراف قرار بداده و بعدنان دوطرف و موج شكنان زير كه خالی بو با بوتون پوشانيده ببوسته.

موج شکن

گردش روی موج شكنان وتماشا گودن منظریه دريا و كانال و انزلی ساحل و بولوار ، از اونه بوجور، ایته خاطریه فراموش نشدنی در بيننده باقی مانه.

سربس[دچينواچين]